معرفی تیرآهن و جدیدترین انواع آن در سال 1401

  پیش از این میلگرد ۱۶ هزار تومان معامله میشد و قیمت شمش هم ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان بود که این شرایط منطقی به نظر نمیرسید. کف قیمت میلگرد هم حدودا ۱۴ هزار و ۵۰۰ الی ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان برآورد شد. ذوب اهن اصفهان در سایزهای ۱۲ الی ۳۰ تیراهن IPE به بازار عرضه میکند. فراموش نکنید شرکت آهن یک دو سه (آهن 123) عرضهکننده بهترین و مرغوبترین تیرآهنهای موجود در بازار است.

خرید تیرآهن در مشهد فرداد فولاد 

با توجه به تفاوت استانداردها در تولید تیرآهنهای I و H شکل، تیرآهنهای IPN و IPE از زیرمجموعههای تیرآهن I و HEA و HEB و HEM نیز زیرمجموعههای تیرآهن H به شمار میآیند. بعد از آن با رسیدن دمای شمشها به میزان مطلوب و مناسب به سمت خط تولید فرستاده شده و برای ارسال شمشهای پخته شده به سمت مرحله رافینگ از رولهایی استفاده میکنند . شمشهای پخته شده به سمت مرحله رافینگ ارسال میشوند. 

این نکته مهمی است که در سازه های فلزی اعم از ساختمانی یا صنعتی باید به آن توجه کرد زیرا محاسبه وزن نهایی سازه با توجه به آهن آلات مصرفی بسیار حایز اهمیت است. 

وی در ادامه به مشکلات فرمول اعمال دامنه مثبت و منفی ۳ درصد اشاره کرد و افزود: با توجه مشکلاتی که فرمول تعیین قیمت پایه محصول فولادی ایجاد کرده، نیاز است برای بررسی اوضاع بازارهای جهانی و خبرهای مؤثر در این بازار، یک واحد تحقیقاتی در بازار سرمایه تشکیل شود.

ورق ضخیم که تیر نام دارد و ارتفاع پشت تا پشت تیراهن را تعیین می کند را جان تیراهن می گوییم. تیرآهن های ساخته شده براساس این استاندارد بال های نازکی دارند که اگر کمی به آن ها دقت کنید در ادامه ضخیم تر می شوند.

 این مقاطع از یک بدنۀ اصلی، معروف به جان و دو بال تشکیل شده­ اند. وظیفهی تیرهای اصلی، انتقال بار اصلی از تیر فرعی به ستونها میباشد. انواع شاه تیرهای اصلی (Keel) مورد استفاده در کشتی در زیر آمدهاست. همان طور که گفته شد تیرآهن IPE مطابق با استاندارد اروپا و ایران تولید می شود که یکی از رایج ترین انواع تیرآهن در ایران است. 

این تیرآهن ها بسته به بال و عرض و استانداردهای اروپا در دسته های مختلفی قرار میگیرند. این تیرآهن همانطور که گفتیم طبق استاندارد اروپا نامگذاری شده است و تولید و بهینهسازی آن نیز طبق استاندارد ایران انجام میگردد و در حال حاضر در بازار آهنآلات کشور دارای بیشترین حجم تولید و مصرف است. 

این دو اصطلاح دارای تعریفی ساده میباشند: منظور از بال تیرآهن درواقع همان دو لبه موازی پایینی و بالایی تیر است و جان تیرآهن نیز بخش میانی است که باعث اتصال دو بال به یکدیگر میگردد.

Comments

Popular posts from this blog

انجام امور مهاجرتی ترکیه با موسسه ترامند

می توانیم بدون پاسپورت در ترکیه اقامت کنیم؟

سرمایه خود را با خرید ملک در ترکیه 3 برابر کنید!